Sunday 15 January 2012

Dinner team kebudayaan PSAS :)

Baru pas minum petang..milo n makan roti kelapa....alhamdulillah...take a break sejak kul 7.30 pagi buat keje rumah...basuh segala baju yang menimbun..(almaklum ler 2 malam tido di PSAS utk pantau audition caklempong n muzik asli utk konvo-9 yang bakal berlangsung 13.2.2012) ..then alang2 dah nk basuh segalanyer maka basuh ler cadar, sarung bantal, selimut, comfoter..n tak lupa alas kaki kuar bilik air pun aku basuh (opps IKEA punya alas kaki leh masuk mesin basuh..)...huhu terima kasih kepada mereka yang mencipta mesin basuh automatik...


Actually ni ler aktiviti aku kalau weekend sama ada sabtu or ahad...sejak2 berulang dari Putrajaya dari 1 Ogos 2011..basuh baju (purata 2 jam mesin tu berpusing) sementara nk tunggu siap, jemur karpet, sapu sampah, mop lantai, basuh bilik air, prepare utk lunch...then jemur baju (best giler cuaca panas rini).....by 11 am ah mula masak ...then lunch ....rehat jap then sambung gosok baju kerja aku and hubby utk seminggu....hubby jarang ada kat rumah weekend n  weekend ni dia outstation ke Parit Buntar..maklum ler event2 kerajaan kan biasanya hujung minggu...dah 4 hari dia outstation (tu yg leh tido kat PSAS tu :) ..) 


Semalam aku bawa Mimi n Wani, student kelab kebudayaan survey tempat utk buat majlis makan malam kelab...pas audition utk konvo hbs kul 12.30 malm kami terus balik Putrajaya...huhu sampai 2 pagi...sorry ler u all tido kat sofabed jer....then kul 10 pg pas aku buatkan breakfast kitorang gerak ke Shah Alam...first survey De Palma Shah Alam...pas bincang dgn sales officer dia yg merupakan pelajar praktikal dari PTSB, kami pun di bawa tgk hall yg diberi...aduss...keciknyer...masing2 cam frust jer...so kami pun try p survey tempat lain...


Dari situ kitorang gerak ke INTEKMA lak (tempat cadangan En Azwan Bamandhaj) ... ramai giler aku call member2 cam ne nak ke tmpt ni...hehehe sesat2 gak ler sampai masuk UITM..maklum ler jarang drive area Shah Alam sorang diri...namun berjaya sampai....malangnya bahagian sales tak kerja hari sabtu...so just dapat brochure n kena wat appointment lain...emm agak frust kami bergerak ler ke Hotel Quality lak...kami main ikut signboard n gerak hati jer..kat situ sales officer dia pas amik detail tunjuk hall (anyway aku pernah kursus kat hall tu..) dia akan emel quotation...adoi tak friendly langsung...


Perut pun dah lapar..maka lunch dulu kat Restoran Syed Bistro betul2 depan Hotel Quality...tetiba aku teringin makan nasi beriyani...aku suka dialog Wani.."Puan, nasi beriyani kat sini lagi sedap dari beriyani gam tanjung malim.." ..hehehe alahai sayang...kat tanjung malim asal ada makanan utk hidup jer...apa2 yg betul2 sedap tak dapat ler..even Pasar Ramadhan dia tak leh lawan Pasar Ramadhan Parit Raja (sape yg belajar kat UTHM tau ler)...hehehehe...sambil makan tu kami decide survey last tempat Kelab Tasik Putrajaya ... tempat ni aku jumpa masa survey2 river cruise Putrajaya...kalau buat dinner sambil rivercruise mmg best ar..tapi budget kena besar gak ler..tak leh la RM 50...coz nk dinner atas kapal.


Kelab tasik putrajaya ni kat presint 8 jer..tak sampai 10 minit dari rumah aku...hehehe...sejak duk kat Putrajaya ni ler 1st time aku dtg sini...


Entrance Kelab
Jejakkan kaki dah rasa waaaa .... maklum ler gaya, mutu, keunggulan, cam mewah jer...dah ler tepi tasik..hehehe...kami pergi ler ke kaunter pertanyaan utk tengok pakej, tempat, sebagainya...mmg best la...then ada satu private room - bayu lounge yg leh tgk pemandangan tasik....kami cam dah jatuh hati...then bincang harga....harga Menu sgt affordable RM 52.00/seorang je...menu kat De Palma Hotel pun RM 55.00/seorang...tapi tak termasuk private room kalau kami nk Bayu Lounge tu, PA system, Stage, waiter khas utk serve...semua harga lain...tak termasuk gov tax 6%....aduss...dah janji dgn ahli kelab bayar RM 50 jer...aku, Mimi n Wanie pun duk lepak, tenang kan fikiran dulu....yang duk kat kaunter pertanyaan ni lak bukan bos...so aku decide nak tunggu gak bos dia yg tgh lunch break....mana taknya aku tanya kalau student tak de diskaun ke?...semua kata tak de or tak tahu...adoii rupanya baru 3 bulan keje...boleh dimaafkan lah...


Then, dpt gak discuss dgn bos in charge, Cik Ika namanya...bincang2 punya bincang dia kata insya Allah dia akan cuba bagi diskaun terbaik...tapi bukan utk menu..menu tu mmg fix RM 52.00...then aku bincang dgn Kamal akan cuba usahakan baki duit...kami terus setuju nk buat kat sini lah....dialog Wani lagi sekali "Puan, makan kot hotel kita dah rasa, kita rasa makan kat tepi tasik pulak lah ye"...hehehe Wani ni kalau bercakap mmg comel....Ni antara pic yg aku nk share...
Ni pic aku amik dari intenet


Ni dari pintu masuk Bayu Lounge
Luar Bayu Lounge ada beranda utk amik amik angin sambil tengok tasik
Contoh susunan meja
Ni dari beranda...kat anjung bawah tu ada khemah coz tgh ada  event masa tu
Luas Bayu Lounge ni leh muat sampai 80 pax


Pas setel sume, kami pun balik rumah...Mimi n Wani kemas2 beg nk balik TM...sib baik lah member Wani nk hantar diorg balik T.M if tak kena naik bas ler diorg...aku pun hantar ler diorg naik ERL kt Putrajaya Sentral...5 minit je dari rumah aku...so member Wani akan tunggu diorg kt KL Sentral...alhamdullilah coz kesihatan mata aku tak mengizinkan...dry eyes aku kembali lagi...biasa ler musim2 konvo...bila stress n tak cukup tido maka ia kembali....drive dgn diorg hari ni kiranya aku kuat kan semangat n think positive semuanya selamat...pada hal mata aku dah berair n pedih giler....pas hantar diorg balik aku tido sampai kul 6 pagi ni...


Apabila memikirkan penat lelah n komitmen team kebudayaan PSAS baik caklempong, tarian n muzik asli aku n kamal tutup mata lah utk dinner pertama kali ni...pandai2 ler kita Kamal utk cari duit n support anak2 ni ... especially utk semua yg dah semester 6...yang telah bersama dgn team sejak semester 1...yang sentiasa ada dengan aku ketika sgt2 perlukan kamu......yang tidak pernah lupakan aku bila kembali dari LI....yang berbakti  dalam menaikkan nama PSAS tanpa banyak karenah....yang tidak pernah lupa utk membayar balik budi PSAS kepada kamu dengan meluangkan masa melatih adik2 dan juniors walaupun kamu semua sibuk dgn pelajaran masing2......terima kasih kerana tak pentingkan diri sendiri....sesungguhnya aku n PSAS sgt bertuah kerana mempunyai pelajar macam ni...semoga yg junior dpt belajar dari sikap senior ni.....amik yg elok2 jer...bad attitude yg dtg lambat, keras kepala, sombong, eksyen dan sebagainya jgn ambil lak :) ... 


So tarikh dinner 18.2.2012...mula2 nk wat 4.2.2012...tapi Bayu Lounge tu dah ada org booking time tu...tak pe lah yg penting hari sabtu...yg mana tgh LI leh dtg gak..semangat korang kan !!! Lagi pun 4.2 tu a week b4 konvo...dengan team caklempong yang tinggal half...2 pemain sauwa, 2 gereteh, 2 gendang pegi LI, yg tinggal semester 6...tu pun alhamdulillah masih sudi utk join utk konvo ni walaupun bz dgn final project....yang muzik asli aku lak tak tau apa masa depannya....mmg kena start from zero...kosong....baby yg baru lahir...aku hanya mampu berdoa dalam masa sebulan ni keajaiban akan berlaku....huhuhu kena think positive....what u give u get back...aku percaya aku dah bagi penuh kasih sayang pd PSAS...dan PSAS akan kembali kan kasih sayang tu dgn lebih lagi :) .....






1 comment:

  1. insyaLLah puan boLeh..teruskan usaha puan seLama ni..terima kasih banyak2x...pengaLaman yang saya dapat dari team kebudayaan tak akan saya dpt di mana-mana....

    ReplyDelete